2 januari 2015

Årskrönika 2014

En tillbakablick på Cissi och Selmas 2014!



                      



I mars kom vår egna vårkollektion, största kollektionen hittills, 20 olika styles och totalt över 1000st klänningar. Det här blev vår tredje kollektion. 


Vi hade en väldigt lyckad releasefest där tjejerna i bandet The Birdettes gästade oss. Såklart klädda i våra klänningar. Kollektionen såldes förutom hos oss och på webshopen i 17st andra butiker runt om i landet. Vi inledde också ett samarbete med butiken Earth N More i Gamla Stan där vi har en shop in shop.



  

Denna rävklänning blev kollektionens storsäljare och den sålde slut fort och folk pratar fortfarande om den :). 



Två kändisar som valde att bära Cissi och Selma. Mat Tina och Underbara Klara, det är vi mycket glada för. 

 









Mysig påsk med glada färger i butiken!




I juni åkte vi, jag och Olivia för första gången och hälsade på vår nya fabrik i Rumänien. Vi lärde känna kvinnorna i fabriken och fick väldigt bra kontakt. Vi såg till att de arbetar under bra villkor och att de är nöjda och glada. Vi bestämde oss för att vi absolut ska åka dit snart igen.


På sommaren fick vi en ny storsäljare i butiken, de svenska träskorna Nybrotoffeln. De sålde som smör i solsken och det var en fantastisk sommar. Annat nytt märke hos oss denna sommar blev holländska King Louie. Olivia, Kajsa och Annika jobbade i butiken när jag var ledig och de är verkligen den bästa personalen man kan tänka sig. 






I augusti kom vår egna höstkollektion. Vi tog beslutet att sluta sälja på kommission och bara sälja in våra klänningar till andra butiker. Under våren/sommaren när vi hade många butiker som sålde på kommission var det för mycket jobb och när säsongen var slut fick vi tillbaka plagg som vi hade haft kunder som hade frågat efter hos oss. Det var ett bra beslut och under hösten hängde våra klänningar i 14st butiker. 






Sista torsdagen i augusti fyllde butiken 7 år och de var också då vi hade release för höstkollektionen. Det var en väldigt lyckad fest och det kom mycket folk som handlade våra klänningar. 

Någon gång i denna vevan bestämde jag mig också för att ta steget och anställa Olivia på riktigt. Innan hade Olivia bara jobbat deltid i butiken och vi hade jobbat tillsammans med kollektionerna. Jag bestämde mig för att det var dags för nästa steg och för att kunna satsa mer på kollektionerna och återförsäljare så behövde jag Olivia på riktigt. 


I oktober var jag i Amsterdam för första gången och jag blev helt kär i staden. Jag var där med modebutikerna och fick många nya bekantskaper.




I november släppte vi en liten extra höstkollektion med 5st klänningar.



En vecka innan jul släppte vi ny webshop. Det är Kajsa som jobbar extra i butiken som har gjort mycket att designern. I december slog vi rekord i besökare och ordrar på webshopen och det är väldigt kul att så många hittar till oss och väljer att handla på vår webshop. 



Jag vill tacka min fina personal, alla märken och designers, alla kunder och återförsäljare. Det har varit ett fantastiskt 2014!!! Jag ser mycket fram emot 2015 och vad det har att erbjuda.

/ Cissi (och Selma) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar