1 december 2014

En vanlig arbetsvecka!

Återblick på veckan som gått: 



Måndag: Jag och Olivia jobbade heldag med kollektionen och Kajsa jobbade i butiken. Vi jobbade med lookbook för vårkollektionen och nya modeller för nästa höst. Man måste vara ute i god tid och det är mycket som ska göras :).  



Tisdag: Jag jobbade heldag i butiken och det var mycket beställningar att packa från webshopen. Här är en beställning från en kund som precis som vi gillar djurprint. Både uggleklänningar och en kattklänning med matchande träskor, väska och strumpbyxor. Träskorna finns inte framme i butiken just nu men ligger på webshopen och man kan fråga efter dem i butiken. 




Onsdag: En händelserik dag som inleddes på Starta företag dagen i Kista. Jag representerade nätverket Ambassadörer för kvinnligt företagande. Det var 200 personer i publiken som var påväg att starta företag och jag fick möjlighet att prata någon minut för dem. Man kan boka en av oss företagare på vår sida ambassadorer.se om man vill träffa en kvinna som driver eget och få inspiration och bolla lite. Jag har drivit företag i lite mer än 7år och brinner för att fler kvinnor/tjejer ska våga ta steget och driva eget.  




Onsdag eftermiddag besökte jag och Olivia vår knappleverantör och valde knappar till nästa höstkollektion och fyllde på lite för vårkollektionen. 




I torsdag hade vi SoFonight, butikerna i vårt fina område SoFo har kvällsöppet sista torsdagen i varje månad. Det brukar vara mycket trevligt och många stammisar som kommer och shoppar. Vi bjuder alltid på något att dricka och tugga på, denna kväll bjöd vi på bubbel och popcorn. En trollkarl gästade oss och hos några andra butiker. Här lyckas trollkarlen trolla så jag blev helt paff, jag hade en röd boll i handen men plötsligt var det två och sen tre. Väldigt imponerande. Hans hemsida är www.loveorterstrom.com om ni vill boka honom till något.











Fredag jobbade jag och Olivia tillsammans i butiken halva dagen och det var många glada kunder som hade fått lön. Sen hämtade jag på dagis och skola och hade myseftermiddag med barnen. 

Lördag jobbade jag i butiken och söndag jobbade Kajsa och jag var ledig. Lite bilder från butiken, vi förbereder oss inför jul och det finns många fina julklänningar och julklappar i butiken nu. 

Glad första advent! 

/Cissi 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar