8 oktober 2013

En vecka i Cissis liv!


Som många av er vet så är jag mammaledig med dottern Magda och är bara i butiken någon/några dagar i veckan. Så här såg min förra vecka ut: 

Måndag:

Karolina som har butiken POPLIN och klädmärket Orkan Lia har en bebis som är lite äldre än Magda. Vi träffas mycket och går promenader och fikar. Vi hänger med våra bebisar samtidigt som vi diskuterar allt som rör våra företag. Det är ofta miniräknaren åker fram och vi gör små budgetar och räknar på olika grejer. I måndags hade vi en sådan dag och timmarna går fort. 


                       
Tisdag: 

Olivia som jobbar hos mig är inte bara den ni träffar de flesta dagar i butiken, det är också vi som designar våra egna kollektioner ihop. I tisdags jobbade Annika i butiken, jag och Olivia jobbade hemma hos mig. Det är mycket arbete med att ta fram en kollektion och nu håller vi på med Cissi och Selmas vårkollektion 2014. Vi har bestämt och skissat alla modeller och håller nu på att välja tyger. Det är väldigt roligt. 

Magda tycker att alla tygprover är väldigt roliga så det går bra. 


På tisdag kväll hade jag ett roligt möte i butiken. Jag är ambassadör för kvinnors företagande. Det innebär att jag då och då träffar folk som funderar på att starta eget och berättar hur det är att driva eget. Naturligtvis vill jag att fler kvinnor ska våga starta eget. Det var en tjej som heter Sofi som kom till butiken som funderar på att öppna butik. Hon ska komma och hänga i butiken någon mer gång för att bli lite mer insatt i hur det dagliga arbetet i butiken går till. Sen hoppas jag att hon så småningom öppnar sin egen butik. Om man vill träffa mig eller någon annan ambassadör så kan man boka på www.ambassadorer.se, det är helt gratis. 



      
Onsdag: 

En lugn dag med arbete framför datorn hemma och med Magda. Fick besked från en av våra fabriker att de hade skickat en av våra höstklänningar som vi har väntat på. Det är alltid mycket mail att svara på från kunder, leverantörer m.m.

Hann också med en lunch med en gammal vän som jag inte träffat på länge. Hon är också egenföretagare, artist och ska ha en bebis vilken dag som helst. Lyssna på hennes grymma musik, Min stora sorg















Det blir en hel del höstiga promenader med Magda i vagnen också. Vi bor nära vattnet och det är väldigt fint att promenera där nu på hösten. 












Torsdag: 

Magda fick umgås men sin farmor och jag åkte till Eget Företag mässan. Där var jag med i ett seminarie "Företagare berättar: så gjorde jag". VI var fyra representanter från ambassadörsprojektet och förutom panelsamtalet så stod jag också i monter och träffade folk som funderar på att starta eget. Väldigt kul att få träffa folk som funderar på att starta eget och om jag kan få vara med och inspirera på vägen är ju det superroligt. 











På kvällen gick jag och Olivia på lansering av en fin liten klännings och smyckes kollektion. Det var KajsaStina som är designers under namnet NyponStina och hade gjort klänningar till sångerskan Sara Varga. Vi minglade lite och sen gick vi och åt lite mat och pratade om vår egen kollektion. 

Bilden har jag lånat från NyponStina, missade att plåta själv, tack! 











Fredag: 

Designer Andra Augusti som gör smycken av gammalt porslin kom till butiken och hälsade på. Hon har sålt hos oss ett år men vi har aldrig träffats innan. Det var mycket roligt att få ett ansikte på personen som gör de fina smyckena. Sen blev det fredagsmys med familjen. 


Lördag och Söndag:

På lördagen var jag ledig och var med barnen. På kvällen var det överraskningsfest för en kompis. Och sen på söndagen jobbade jag i butiken. Och det blev ända dagen i butiken med kunder denna veckan. Det var flera kunder som köpte klänningen från vår egen kollektion som kom i fredags. Väldigt roligt!

Och nu är det ny vecka med nya utmaningar. Trevlig vecka alla läsare. 

/Cissi  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar