17 september 2013

60- tals inspirerad frisyr!

För en tid sen, närmare bestämt den 26 april skrev Helena ett blogginlägg om hur man gör en typiskt 60-tals sminkning, det inlägget tycker jag var väldigt härligt! 
Här är Helenas inlägg Sminka dig som på 60- talet
På 60- talet skulle håret antingen vara kortklippt á la Twiggy eller så skulle man ha håret i ett uppsättning med mycket volym.  

Idag testade jag en ny frisyr som är lätt 60- tals inspirerad, två stycken hårknutar strax bakom öronen.
Jag har längre tänkt prova, så i helgen köpte jag mig två hårmunkar. I övrigt behöver man tofsar, hårnålar och hårspray.


Nu i efterhand tycker jag att det på något sätt är lite likt Leia i Star Wars, men hon har ju mer hårkringlor.

Twiggy i två hårknutar.

Ett fotografi från 1963.



Det är säkert lättare om man har jobbat med hårmunkar tidigare, men för att vara första gången är jag väldigt nöjd. Det svåra med att göra två är ju att de gärna ska bli så lika som möjligt.

Lycka till om ni vill testa och glöm inte att ha lite kul!

/Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar